Op dit blog wil ik laten zien ,wat er zoal afspeelt in Zweden, op het gebied van kunst en handwerk.

dinsdag 5 januari 2016

Gävle museum Broderie från 50-och 60-talen

Van 22 november 2015 tot 3 janauri 2106, was er in Gävle mueseum deze tentoonstelling in samenwerking met Östergötlands museum.

Prickrutan Kerstin Gavler 1955, Tuppar , Inge-Britt Gustafsson 1957

Röd frukt,och gul frukt by, Ingrid Franzén 1955,

Diamant

Rubin

Ametist

Citrin, deze 4 zijn gemaakt ,Birgitta Werner-Johannsson 1960

Hönsgård från svinhult, Birgitta werner-Johannson 1959


Gräshoppan, Ingrid Dessau 1955


Trädgård, Ingrid Skerfe-Nilsson 19556

Applikation, Ingrid Skerfe-Nilsson 1955

Grönrosor, Raine Navin 1963


Silverrosor Elsa Ageélli 1962








Het was een leuke tentoonstelling , weer even terug in de tijd, en de kleuren, daar kan ik toch wel van genieten.

Fijne dag allemaal groetjes Joke

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Ik ben wel een bewonderaar van dit soort handwerk en vind het telkens weer geweldig om te zien. We zijn jammer genoeg niet zo in de buurt om zelf een kijkje te nemen, dus bij deze hartelijk dank dat je ons mee laat kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om die borduursels weer eens terug te zien. Heb ik altijd erg mooi gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om die borduursels weer eens terug te zien. Heb ik altijd erg mooi gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat waren het voor die tijd al moderne borduursels, zoiets kwam bij ons pas in de jaren 70! Heel leuk om te zien! Knuf
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die borduursels. Ik heb ze altijd mooi gevonden die strakke lijnen en die prachtige kleuren. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen