Op dit blog wil ik laten zien ,wat er zoal afspeelt in Zweden, op het gebied van kunst en handwerk.

maandag 18 mei 2015

Eva Olsson ,textiel en paintings in Mössön

Dit is Eva Olsson (web-site) heb haar bezocht in mei, werd vriendelijk ontvangen, en kon op mijn gemak alles bekijken en ze legde me uit hoe ze te werk ging
In het rechte huisje dat werk zij, en haar man , het is er knus en warm binnen

Dit doet Eva zoal:
Ze gebruikt een oude techniek hier , (gammal spetsteknik) ik denk dat wij dat , frivolité noemen, als je ziet wat daar voor werk in gaat zitten, je moet daar zeker heel veel engelen geduld voor hebben.

Ze maakt deze schitterende schilderijen, wat ik eruit begreep was, ze laat een druppel verf vallen en dan kijkt ze hoe het vloeit en dan maakt ze daar een ontwerp uit.
Ik was helemaal weg van deze kat, maar helaas  ik moest hem achterlaten.
Hier tekende Eva een figuur op textiel en dan vult ze dit in met borduursteken,

Kom je in de buurt, ga dan beslist even langs, want het is de moeite waard.

Groetjes vanuit Zweden







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen